top of page
Guido Kerckhoffs bestuurder De Beyart

Guido Kerckhoffs, bestuurder

​De heer Guido Kerckhoffs (1967) is sinds 1 april 2024 werkzaam als bestuurder van Stichting woonzorgcentrum De Beyart. Hij brengt ruime ervaring mee als directeur en bestuurder van andere zorginstellingen maar ook woningcoöperaties. Daarnaast is Guido ook maatschappelijk actief in raden van toezicht in de semipublieke sector. Vanuit deze ervaring brengt hij oprechte interesse mee voor de mensen in de organisatie, en samen met hen verder bouwen aan een stabiele toekomst voor De Beyart met een aangenaam verblijf voor al haar bewoners.

 

De heer Kerckhoffs: “Ik kijk er naar uit om met de medewerkers en vrijwilligers de volgende stappen te zetten in de toekomst van woonzorgcentrum De Beyart. Vanuit een rijke historie gaan we samen aan de slag om een mooie toekomst vorm te geven met aandacht voor elke bewoner.”

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht is toezichthouder, klankbord en werkgever voor het bestuur van de organisatie.

Goed bestuur en intern toezicht bij een zorginstelling zijn belangrijk om goede zorg te leveren. De Raad van Bestuur van Woonzorgcentrum De Beyart is eindverantwoordelijk voor kwaliteit, veiligheid en continuïteit van de zorg. De Beyart heeft een eenhoofdige Raad van Bestuur (hierna: bestuurder).

 

De Raad van Toezicht houdt toezicht op het beleid en bestuur van de bestuurder. De raad hecht veel waarde aan onafhankelijkheid, een kritische houding en proactief gedrag van zijn leden, waarbij het belang van De Beyart altijd voorop staat.

 

De Raad van Toezicht vindt een solide samenwerking binnen de raad en met de bestuurder van groot belang. Vertrouwen, integriteit en transparantie vormen het fundament van deze samenwerking.

 

De Raad van Toezicht kan informatie krijgen via de bestuurder, door overleg met de medezeggenschapsorganen, het management team en externe partijen zoals de accountant, de inspectie en het zorgkantoor. Daarnaast zoekt de Raad van Toezicht ook zelf actief naar externe informatie en bezoekt ze de organisatie.

 

Toezichtvisie

Bent u benieuwd naar hoe de Raad van Toezicht zijn rol opvat en uitvoert? Lees de toezichtvisie.

 

Werken met reglementen

Welke werkwijze hanteert de Raad van Toezicht? Welke taken en bevoegdheden heeft de Raad van Toezicht? Dit is allemaal vastgelegd in verschillende reglementen. 

  • Reglement Raad van Toezicht Stichting Woonzorgcentrum De Beyart

  • Informatieprotocol Stichting Woonzorgcentrum De Beyart

 

Taken van de Raad van Toezicht

De taken van de raad zijn onder te verdelen in:

  • De Raad van Toezicht houdt integraal toezicht op het beleid van de bestuurder en op de algemene gang van zaken in de stichting en de daarmee verbonden zorgorganisatie. Hieronder valt het goedkeuren van onder andere de begroting, jaarrekening en strategische plannen;

  • Werkgeverschap: hieronder valt onder andere het benoemen van de bestuurder, het vaststellen van de arbeidsvoorwaarden, het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken;

  • Advies – en klankbordfunctie: de Raad van Toezicht staat de bestuurder met raad terzijde;

  • Benoemen van de accountant;

  • De Raad van Toezicht kent vier permanente commissies: de Kwaliteitscommissie, de Commissie Financiën en Vastgoed, de Governancecommissie en de Remuneratiecommissie.

 

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht bestaat uit 5 leden:

De heer drs. P.C.A. Breuls (voorzitter)

De heer M.N.I. Caris MA (vicevoorzitter)

Mevrouw dr. M.A.C.J. Potting

Mevrouw mr. A.C.H. Hendriks

De heer drs. F.L.A. Korver MBA

 

Raad van Toezicht: meer informatie

Meer informatie over de Raad van Toezicht, bijvoorbeeld over de jaarlijkse zelfevaluatie, beloningen etc. vindt u in het jaarverslag van de Raad van Toezicht.

​

De Cliëntenraad is er voor u, uw mening telt mee!

De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle bewoners van De Beyart. Wij streven naar de best mogelijke zorg en een optimaal gevoel van welzijn voor iedereen. Wij zijn actief betrokken bij het beleid en continu in dialoog met het bestuur en management over de kwaliteit van zorg en welzijn. Wij horen daarom ook graag uw mening!

​

De Cliëntenraad is een onafhankelijk wettelijk orgaan binnen woonzorgcentrum De Beyart. Wij staan in direct contact met de klachtenfunctionarissen en vertrouwenspersoon.

​

De onderwerpen die in de maandelijkse bijeenkomsten aan bod komen gaan over het dagelijks leven en geluk van de bewoners. Bijvoorbeeld kwaliteit van persoonsgerichte zorg, sfeer in huis en directe omgeving, veiligheid, voeding, zingeving, zinvolle daginvulling en uw wooncomfort.

​

De Cliëntenraad zoekt altijd weer nieuwe leden. Mantelzorgers zijn zeer welkom. Kom eens vrijblijvend kennis maken en een overleg met het bestuur bijwonen!​​

​

U kunt ons bereiken via: Algemeen:  Clientenraad@debeyart.nl

Ambtelijk secretaris Richard Hovers: r.hovers@debeyart.nl

​​​

​

Cliëntenraad

Cliëntenraad Woonzorgcentrum De Beyart

Dit zijn de leden van de Cliëntenraad, van link naar rechts: José Kleinpenning, Jessie Spronkmans, Anneke Hurkens, Desirée Coenegracht, Jeroen Janssen (voorzitter) en Marion Magnée (niet op foto).

De Ondernemingsraad

De ondernemingsraad heeft tot taak, in het belang van het goed functioneren van de organisatie, d.m.v. overleg, het geven van advies en/of instemming, bij te dragen tot een goede onderlinge samenwerking binnen de organisatie. Daarbij het welzijn en de belangen te bevorderen van zowel de medewerkers als de organisatie. De ondernemingsraad bestaat uit 5 leden:

​

  1. Gène Rekko (vicevoorzitter) 

  2. Ingrid Kool

  3. Marc van St. Fiet

  4. Paul Heijnen

  5. Julia Claassens (secretaris)

​

Er vindt 1x per 3 weken een bijeenkomst plaats, waarbij afwisselend onderlinge vergaderingen of 17 vergaderingen met de Raad van Bestuur plaatsvindt. Daarnaast spreekt de ondernemingsraad regelmatig met de teamleiders en genodigden die aanschuiven bij de onderlinge vergaderingen voor diepgang en duiding in lopende zaken.

​

De Ondernemingsraad (OR) hecht veel waarde aan een open en transparante communicatie met alle collega's op de werkvloer. Het bewaken en behartigen van de belangen van de medewerkers staat hierbij centraal.

PREZO-keurmerk van De Beyart

Kwaliteit van Zorg

Bij De Beyart zetten wij ons in om mensen te ondersteunen, zodat zij in hun eigen vertrouwde omgeving een zo goed mogelijk leven kunnen leiden. Wij streven ernaar om iedereen te helpen bij het realiseren van hun persoonlijke wensen en behoeften, binnen de mogelijkheden die er zijn, en in elke fase van het leven. Onze toegewijde medewerkers staan dagelijks klaar om met hun kennis en vaardigheden de beste zorg te bieden. Daarbij vinden we het belangrijk dat zij zich blijven ontwikkelen, zodat we als team altijd up-to-date en bekwaam zijn. Continu leren en verbeteren is een kernwaarde binnen onze organisatie.

​

Wij zijn er trots op dat wij het PREZO-keurmerk dragen, een kwaliteitsmodel van Stichting Perspekt. PREZO staat voor PREstaties in de ZOrg en plaatst de cliënt centraal, wat naadloos aansluit bij de missie van De Beyart. Met dit keurmerk tonen we aan dat:

​

  • Onze bewoners en cliënten tevreden zijn met de zorg die ze ontvangen.

  • We ons voortdurend inzetten om de zorg voor onze cliënten te verbeteren.

  • We verantwoorde zorg leveren die voldoet aan de eisen binnen de zorgbranche.

  • We voldoen aan de geldende wet- en regelgeving.

 

Blijven Leren en Verbeteren

Bij De Beyart staat het continu leren en verbeteren hoog in het vaandel. Dankzij het PREZO-keurmerk laten we zien dat we kwaliteit serieus nemen en dat we ons blijven inzetten voor vernieuwing en groei in de zorg die wij bieden. Dit alles met als doel de tevredenheid van onze cliënten te waarborgen en waar mogelijk te vergroten.

 

Zorgkaart Nederland

Wij vinden het belangrijk dat u ervaringen kunt delen en lezen over onze zorg. Zorgkaart Nederland is een onafhankelijke website waar u ervaringen met zorgaanbieders kunt vinden en beoordelen. Ook De Beyart is te vinden op Zorgkaart Nederland. U kunt ons eenvoudig vinden door te zoeken op onze naam of op ‘Maastricht’.

​

Op onze website vindt u rechts op de pagina een actueel overzicht van de waarderingen die wij hebben ontvangen. Hier ziet u het meest recente rapportcijfer en een link naar onze pagina op www.zorgkaartnederland.nl. Wij waarderen het enorm als u uw ervaring met ons wilt delen via een recensie. Alvast hartelijk bedankt voor uw bijdrage!

bottom of page