top of page
Guido Kerckhoffs bestuurder De Beyart

Guido Kerckhoffs, bestuurder

​De heer Guido Kerckhoffs (1967) is sinds 1 april 2024 werkzaam als bestuurder van Stichting woonzorgcentrum De Beyart. Hij brengt ruime ervaring mee als directeur en bestuurder van andere zorginstellingen maar ook woningcoöperaties. Daarnaast is Guido ook maatschappelijk actief in raden van toezicht in de semipublieke sector. Vanuit deze ervaring brengt hij oprechte interesse mee voor de mensen in de organisatie, en samen met hen verder bouwen aan een stabiele toekomst voor De Beyart met een aangenaam verblijf voor al haar bewoners.

 

De heer Kerckhoffs: “Ik kijk er naar uit om met de medewerkers en vrijwilligers de volgende stappen te zetten in de toekomst van woonzorgcentrum De Beyart. Vanuit een rijke historie gaan we samen aan de slag om een mooie toekomst vorm te geven met aandacht voor elke bewoner.”

Raad van Toezicht

De vijf leden van de raad van toezicht zijn dhr. drs. P.C.A. Breuls (voorzitter), dhr. M.N.I. Caris (vicevoorzitter), mevr. dr. M.A.C.J. Potting, mevr. A.C.H. Hendriks en dhr. F.L.A. Korver.

​

De raad van toezicht is zodanig samengesteld dat de leden ten opzichte van elkaar, de bestuurder en welk deelbelang dan ook, onafhankelijk en kritisch kunnen opereren. De raad van toezicht bepaalt haar eigen agenda, mede aan de hand van de reguliere planning en control cyclus van De Beyart. De raad van toezicht beziet in samenwerking met de bestuurder wat in het veranderende zorglandschap de rol en positionering is van De Beyart. Hierbij worden kansen en bedreigingen voor de toekomst van De Beyart en de zorg voor haar cliënten in beeld gebracht. Dit aan de hand van het strategisch plan.

​

De werkwijze van de raad van toezicht heeft drie pijlers: de eigen deskundigheid, dialoog en debat, en informatiebronnen. De informatiebronnen bestaan uit de door de bestuurder, accountant of andere externe partijen (waaronder IGJ en Zorgkantoor) aangeleverde informatie, alsook vakliteratuur. Daarnaast vergaart de raad van toezicht ook zelf actief externe informatie, waarbij juist de diversiteit in de samenstelling van de raad van toezicht een voordeel is om van verschillende invalshoeken informatie op te kunnen doen.

De Ondernemingsraad

De ondernemingsraad heeft tot taak, in het belang van het goed functioneren van de organisatie, d.m.v. overleg, het geven van advies en/of instemming, bij te dragen tot een goede onderlinge samenwerking binnen de organisatie. Daarbij het welzijn en de belangen te bevorderen van zowel de medewerkers als de organisatie. De ondernemingsraad bestaat uit 5 leden:

​

  1. Gène Rekko (vicevoorzitter) 

  2. Wendy Sporck

  3. Marc van St. Fiet

  4. Paul Heijnen

  5. Julia Claassens (secretaris)

  6. Veerle Vanfraussen

​

Er vindt 1x per 3 weken een bijeenkomst plaats, waarbij afwisselend onderlinge vergaderingen of 17 vergaderingen met de Raad van Bestuur plaatsvindt. Daarnaast spreekt de ondernemingsraad regelmatig met de teamleiders en genodigden die aanschuiven bij de onderlinge vergaderingen voor diepgang en duiding in lopende zaken.

​

De Ondernemingsraad (OR) hecht veel waarde aan een open en transparante communicatie met alle collega's op de werkvloer. Het bewaken en behartigen van de belangen van de medewerkers staat hierbij centraal.

De Cliëntenraad is er voor u, uw mening telt mee!

De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle bewoners van De Beyart. Wij streven naar de best mogelijke zorg en een optimaal gevoel van welzijn voor iedereen. Wij zijn actief betrokken bij het beleid en continu in dialoog met het bestuur en management over de kwaliteit van zorg en welzijn. Wij horen daarom ook graag uw mening!

​

De Cliëntenraad is een onafhankelijk wettelijk orgaan binnen woonzorgcentrum De Beyart. Wij staan in direct contact met de klachtenfunctionarissen en vertrouwenspersoon.

​

De onderwerpen die in de maandelijkse bijeenkomsten aan bod komen gaan over het dagelijks leven en geluk van de bewoners. Bijvoorbeeld kwaliteit van persoonsgerichte zorg, sfeer in huis en directe omgeving, veiligheid, voeding, zingeving, zinvolle daginvulling en uw wooncomfort.

​

De Cliëntenraad zoekt altijd weer nieuwe leden. Mantelzorgers zijn zeer welkom. Kom eens vrijblijvend kennis maken en een overleg met het bestuur bijwonen!​​

​

U kunt ons bereiken via: Algemeen:  Clientenraad@debeyart.nl

Ambtelijk secretaris Richard Hovers: r.hovers@debeyart.nl

​​​

​

Cliëntenraad

Cliëntenraad Woonzorgcentrum De Beyart

Dit zijn de leden van de Cliëntenraad, van link naar rechts: José Kleinpenning, Jessie Spronkmans, Anneke Hurkens, Desirée Coenegracht, Jeroen Janssen (voorzitter) en Marion Magnée (niet op foto).

Klachtenfunctionarissen

Woonzorgcentrum De Beyart heeft twee externe klachtenfunctionarissen van het bureau ‘Klachtconsult’ uit Sittard aangesteld voor het behandelen van eventuele klachten van onze bewoners; mevrouw Sylvia Nollen en de heer Ernest Kneepkens. Zij helpen u graag met het bespreekbaar maken van eventuele klachten en bemiddeling.

​

Woonzorgcentrum De Beyart staat altijd open voor het bespreken van klachten, neemt u gerust contact op met onze medewerkers en leidinggevenden om zaken te bespreken. Mocht dit niet tot tevredenheid leiden dan kunt u om bemiddeling vragen van de klachtenfunctionarissen. 

​

Algemene informatie is te vinden op de website www.klachtconsult.nl.

​

Contactgegevens Klachtconsult

Mauritslaan 49, 6129 EL Urmond

Tel +31(0)43 - 880 22 59

Email: info@klachtconsult.nl

Sylvia Nollen

Sylvia Nollen

Ernest Kneepkens

Ernest Kneepkens

Cliëntvertrouwenspersonen (CVP)

Algemene cliëntvertrouwenspersoon

Mevrouw Myriam Steemers is aan De Beyart verbonden als onafhankelijk cliëntvertrouwenspersoon. Zij biedt bewoners en eventueel ook mantelzorgers een luisterend oor en ondersteuning bij persoonlijke vragen tijdens het verblijf in onze zorginstelling, waarbij vertrouwelijkheid voorop staat. Waar gewenst kan zij u assisteren in het gesprek met leidinggevenden in de organisatie of u helpen met doorverwijzing naar de externe klachtenfunctionaris (zie ook paragraaf Klachtenfunctionaris).

​

Contact: myriamsteemers1919@gmail.com / tel 06-15541726

 

Cliëntvertrouwenspersoon voor onvrijwillige zorg (Wet Zorg en Dwang)

De heer Raymond van den Berg is de cliëntenvertrouwenspersoon voor vragen met betrekking tot onvrijwillige zorg. Onvrijwillige zorg valt onder de Wet Zorg en Dwang. Onvrijwillige zorg gaat altijd over iets dat u wilt maar niet mag of iets dat u moet maar niet wilt.

​

De cliëntenvertrouwenspersoon werkt vanuit de overheid. Een paar jaar geleden is in de wet vastgelegd dat cliënten met een cliëntenvertrouwenspersoon Wet Zorg en Dwang moeten kunnen praten over onvrijwillige zorg en dat cliënten daarbij recht hebben op ondersteuning in het proces van onvrijwillige zorg naar zorg waarbij de cliënt is gehoord en betrokken.

​

De uitgangspunten zijn:

  • Deze hulp is gratis.

  • De cliëntvertrouwenspersoon is bereikbaar via telefoon en email (onderstaand).

  • De cliëntvertrouwenspersoon komt regelmatig naar De Beyart en is herkenbaar aan zijn naamkaartje.

  • De cliëntvertrouwenspersoon is er voor de cliënt die te maken heeft met onvrijwillige zorg. Ook de wettelijk vertegenwoordiger kan met hem contact opnemen over een situatie rondom de cliënt.

  • De cliënt staat altijd op de eerste plaats en wordt altijd door de cliëntvertrouwenspersoon gehoord, ook als de wettelijk vertegenwoordiger hem heeft ingeschakeld.

  • De cliëntvertrouwenspersoon is partijdig en staat altijd aan de kant van de cliënt. De cliëntvertrouwenspersoon is niet in dienst van de zorgaanbieder waar de cliënt verblijft.

  • De cliëntvertrouwenspersoon denkt met u mee en kijkt hoe u onvrijwillige zorg bespreekbaar kunt maken in de instelling waar u woont en dat men de zorg meer en beter met u zal afstemmen. Hij legt aan u uit wat jij u kan bieden.

  • De hulp is gericht op onvrijwillige individuele zorg.

  • De cliëntvertrouwenspersoon spreekt niet met de zorgaanbieder waar u woont over uw persoonlijke situatie. Dat is vertrouwelijk, dat is uw privacy.

 

Wat is onvrijwillige zorg…

Voorbeelden: De cliënt moet op een bepaalde tijd naar bed, de cliënt mag zijn portemonnee niet beheren met daarin € 30, de cliënt mag haar post niet zelf bewaren op haar kamer, de cliënt krijgt in de middag geen glas frisdrank, de cliënt wordt overgeplaatst naar een andere afdeling omdat dit beter voor de cliënt zou zijn.

​

Contact: telefoonnummer: 06-10504091

Emailadres: raymondvandenberg@stemgever.nl

 

U bent welkom.

​

Uitgebreide informatie hierover staat op de website van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Algemene informatie over deze wet is te vinden op de website van CIZ.​

​

​

stemgever logo
prezo_keurmerkhouder

Kwaliteit van Zorg

Bij De Beyart zetten wij ons in om mensen te ondersteunen, zodat zij in hun eigen vertrouwde omgeving een zo goed mogelijk leven kunnen leiden. Wij streven ernaar om iedereen te helpen bij het realiseren van hun persoonlijke wensen en behoeften, binnen de mogelijkheden die er zijn, en in elke fase van het leven. Onze toegewijde medewerkers staan dagelijks klaar om met hun kennis en vaardigheden de beste zorg te bieden. Daarbij vinden we het belangrijk dat zij zich blijven ontwikkelen, zodat we als team altijd up-to-date en bekwaam zijn. Continu leren en verbeteren is een kernwaarde binnen onze organisatie.

​

Wij zijn er trots op dat wij het PREZO-keurmerk dragen, een kwaliteitsmodel van Stichting Perspekt. PREZO staat voor PREstaties in de ZOrg en plaatst de cliënt centraal, wat naadloos aansluit bij de missie van De Beyart. Met dit keurmerk tonen we aan dat:

​

  • Onze bewoners en cliënten tevreden zijn met de zorg die ze ontvangen.

  • We ons voortdurend inzetten om de zorg voor onze cliënten te verbeteren.

  • We verantwoorde zorg leveren die voldoet aan de eisen binnen de zorgbranche.

  • We voldoen aan de geldende wet- en regelgeving.

 

Blijven Leren en Verbeteren

Bij De Beyart staat het continu leren en verbeteren hoog in het vaandel. Dankzij het PREZO-keurmerk laten we zien dat we kwaliteit serieus nemen en dat we ons blijven inzetten voor vernieuwing en groei in de zorg die wij bieden. Dit alles met als doel de tevredenheid van onze cliënten te waarborgen en waar mogelijk te vergroten.

 

Zorgkaart Nederland

Wij vinden het belangrijk dat u ervaringen kunt delen en lezen over onze zorg. Zorgkaart Nederland is een onafhankelijke website waar u ervaringen met zorgaanbieders kunt vinden en beoordelen. Ook De Beyart is te vinden op Zorgkaart Nederland. U kunt ons eenvoudig vinden door te zoeken op onze naam of op ‘Maastricht’.

​

Op onze website vindt u rechts op de pagina een actueel overzicht van de waarderingen die wij hebben ontvangen. Hier ziet u het meest recente rapportcijfer en een link naar onze pagina op www.zorgkaartnederland.nl. Wij waarderen het enorm als u uw ervaring met ons wilt delen via een recensie. Alvast hartelijk bedankt voor uw bijdrage!

bottom of page