Via ons cliëntportaal Caren heeft u als bewoner of wettelijke vertegenwoordiger online toegang tot het zorgdossier. Zo heeft u altijd inzicht in het zorgplan en de rapportages. Ook kunt u de agenda raadplegen of een bericht sturen naar de zorgcoördinator of teamleider.
Meerdere contactpersonen
U kunt op eigen initiatief en onder eigen verantwoordelijkheid meerdere contactpersonen uitnodigen om deel te nemen aan het cliëntportaal.
Veiligheid
Het cliëntportaal Caren haalt gegevens op uit het elektronisch cliëntdossier (ECD) van De Beyart. Dit gebeurt via een beveiligd netwerk en in een beveiligde digitale omgeving.
Altijd inzicht in het zorgplan en de rapportages

Woonzorgcentrum De Beyart werkt met het elektronisch cliënten dossier (ECD) genaamd: ‘ONS’. Daarin staat het actuele zorgplan of zorgdossier. ONS wordt in veel instellingen in de zorgsector in Nederland met succes ingezet. Het waarborgt de kwaliteit van de zorg door optimale interne informatievoorziening. Medewerkers lezen onderling welke taken er zijn verricht en of er bijzonderheden zijn.
Informatie voor mantelzorgers en vertegenwoordigers via cliëntportaal en verwantenportaal Caren
Familie en/of mantelzorgers kunnen via het verwantenportaal Caren (ook wel Carenzorgt genoemd) meelezen in het zorgdossier en rapportages.
Brief met Koppelcode voor eerste registratie van een beheerder in Caren
Per bewoner kan één beheerder zich in Caren registreren. Wie dat is beslist u samen. Dat is bijvoorbeeld een zoon, dochter, een formele mantelzorger of de wettelijke vertegenwoordiger. Na registratie kan de beheerder andere deelnemers toelaten om mee te lezen in Caren. Deze overige deelnemers maken dan vervolgens zelf een account in Caren aan met hun eigen e-mailadres.
Op naam van elke bewoner of deelnemer aan onze dagbesteding wordt een brief uitgegeven waarin de informatie over Caren staat vermeld met een eenmalige unieke koppelcode.
Deze brief moet de beheerder persoonlijk komen afhalen bij de receptie van De Beyart. U tekent dan voor ontvangst. Koppelcodes mogen namelijk niet per post of e-mail worden verstuurd in verband met gegevensbescherming AGV. Mocht u niet in de gelegenheid zijn de brief persoonlijk op te halen laat het ons dan weten via de receptie of een e-mail aan communicatie@debeyart.nl.
Hoe werkt Caren.nl?
Caren is een persoonlijke gezondheidsomgeving waar het verwanten netwerk overzichtelijk kan samenwerken met de formele zorg en kan meelezen wat de status is. Je begint als beheerder met Caren door een eigen account aan te maken met je eigen e-mailadres via deze link:
Hoe maak ik een account aan?
Voor algemene ondersteuning bezoek de supportpagina van Caren.
De beheerder kan, indien gewenst, daarna via ‘Connecties’ meer mantelzorgers toevoegen. Deze maken dan hun eigen Carenzorgt.nl account aan met hun eigen e-mailadres om het actuele zorgdossier te kunnen bekijken.
Algemene informatie en vraagbaak
cliëntportaal Caren:
Heeft u vragen of opmerkingen over cliëntportaal Caren? Stuur een e-mail naar: communicatie@debeyart.nl