“Hét huis van gastvrijheid
in zorg en dienstverlening”

donderdag 17 december 2020

De Beyart is ISO gecertificeerd

De kwaliteit van welzijn, zorg en ondersteuning voor bewoners is dik in orde!

Vlak voor het einde van 2020 heeft De Beyart het ISO 9001-certificaat behaald. “De Beyart staat voor kwaliteit”, vertelt Nino Hanssen, adviseur beleid en kwaliteit bij De Beyart. “We hadden al het PREZO gouden keurmerk, maar we hebben nu bewust voor ISO 9001 gekozen. Dit kwaliteitsmanagementsysteem geeft ons nóg meer structuur en maakt dat wij onze procesprestaties continu blijven professionaliseren. Bovendien willen wij in het Maastrichtse zorglandschap de delicatessezaak zijn naast de supermarkt. Deze ISO-certificering helpt ons daarbij. Samen met haar collega Raymond Ros, hoofd ICT, vormt Nino Hanssen de projectgroep ISO-certificering. “We zijn hier ontzettend blij mee”, vult Raymond Ros aan. “Dit certificaat is geen momentopname, het is een continu proces. Het is 3 jaar geldig en wordt jaarlijks opnieuw getoetst. Het ISO-denken is in onze organisatie bij alle managers aangezet.”


Nino Hanssen en Raymond Ros
 

Optimale zorg voor onze bewoners en cliënten

Binnen alle organisatieonderdelen van De Beyart is de kwaliteit goed op orde. Dat geldt op de eerste plaats voor de zorg en de horeca, maar ook voor welzijn, de facilitaire dienst, ICT, veiligheid, communicatie, kwaliteit & compliance en HR. Nino Hanssen: “We zijn met alle afdelingsmanagers organisatiebreed gestart. Op ieder onderdeel is er een nieuwe procesbeschrijving gemaakt. De managers hebben daar workshops voor gevolgd. Samen spreken we af wie doet wat en wie waar verantwoordelijk voor is. Met als hoofddoel ‘hoe leveren we de beste zorg en dienstverlening aan onze bewoners en cliënten'. Er wordt maandelijks gerapporteerd aan onze bestuurder en aan de managers onderling.”

Hoge scores willen we blijven waarmaken

“In het auditrapport springen welzijn en de horeca er bovenuit”, gaat Raymond Ros verder. “Daar zijn we best trots op. In onze keuken wordt iedere dag vers gekookt en we voldoen aan de hoogste standaarden! We toetsen bovendien regelmatig op meerdere manieren de klanttevredenheid. Jaarlijks wordt dat ook nog eens gedaan door een onafhankelijk bureau. De bewoners en hun vertegenwoordigers geven De Beyart een 8! Dat is geweldig en dat willen we ook vasthouden. Door met een ISO kwaliteitssysteem te werken, blijven we dat waarmaken.”

Van links naar rechts, boven naar beneden
Karin Castermans/ HR,  Anke Huppertz/ Directie,  Raymond Ros/ ICT, 
Erwin Quaaden/ ICT,  Gus Haijen/ Zorg,  Bert Colman/FD, 
Gerrie Warnier/ Financiën,  Marizjenne Heuts/ Welzijn

Nino Hanssen/ Kwaliteit,  Ineke Brouwers/ PR & Communicatie,
Fleur de Vries/ Financiën,  Stefan Maas/ Zorg en transitie

Charlotte Brouwers/ Welzijn en Jos Hamers/ Voeding ontbreken op deze foto.

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist. U kunt uw browser vernieuwen door de nieuwste versie te downloaden en te installeren.